Wednesday, November 16, 2011

Nakal nya aku dolu2 . ;p

Salam all !


tetibe mood arini nak cerita zaman aku masa kecik2 dulu . hehe...
bukan apa tau. memandangkan aku berhadapan dengan scene yang 'nakal' . so ia membuatkan aku teringat jugak scene sama yang aku penah buat 12-13 tahun yang lepas...
haaaaa... curious tak ? hekhekhek . . :))


camni tau. macam biasa, anak boss aku akan naik office kalo time rehat. so dia akan makan, rehat2 dan semayang kat office before dia kena gi sekolah agama pulak.


so lepas dia dah kenyang2 suma, mood nak semayang tu mesti la malas gila kan. well.. budak2 kecik. around 12 years old budak ni . ktorang panggil dia Angah je .
budak ni selalu tau tipu time semayang. banyak kali aku prasan.
nanti kalo ada orang kat belakang, dia akan buat2 pegang2 sejadah lama2. ala2 nak muhasabah diri dulu la kononnya.. *puuiiihhh lah Angah ! but then aku pelik ah. lama no termenung. so aku pon buat2 lah gi depan. tapi dalam diam2 aku ngendap la.. korang tau apa yang die buat ??
still dok berdiri kat atas sejadah. tup2 terus skip rukun semayang terus duduk antara 2 sujud. then bagi salam!
erkk ! apakah maksodnya tu Angah?? aku tak berani lah pulak nak report kat mak die . yang aku ni pon satuu kannnnnnn . :)))


aku tak hairan tau apa yang dia buat tu sebenarnye. sebab aku dulu pon buat jugak ! Ops , kantoiii !!!
ye wei. bila teringat2 balik, tergelak sendiri aku.
kalo aku dulu2, air semayang dah amek dah time tu. tapi niat wuduk tak bace pon. belakon depan mak kan. asal basah muke, tangan , kepala, kaki cukup ah . hahaha !!


aku ingat lagi time tu aku sibuk nak kua gi ikot abang aku ngan cousin2 gi semak. nak gi cari 'alean king' if i'm not mistaken nama binatang tu .
mak aku time tu memang tengah musim garang gila. dia soh aku semayang asar dulu sebelom gi main kat lua.
so aku pon dengan malas2 nak cepat gi lah ' semayang ' ...
tapi semayang aku macam mane nak tahu ??
telekung suma dah pkai dah. sejadah pon dah bentang elok da..
tinggal nak bace je.
tapi apa yang aku buat ? mulut jek terkumap kamit ala2 bace dengan penuh khusyuk. siap buat bunyik 'shhhh3' kuat bagai kan nak bagi mak aku dengar kat depan. pas bagi salam cepat2 lari g ikot abang aku keluar. memey choiii kan aku dulu2...
rukun semayang sume complete aku buat dah. tapi slek tak bace jek .


bila dah besar ni terpikir sendiri. ape slahnya aku bace jek kan. dah siap pakai selekung dah kot ! jila2. . heeheee... nakal jugak kan aku time kecik2 .


kalo time puase jangan cakap lah . nyangyok abes . gi bilik air, minum air paip. sebelom masuk bilik air muke dah takde tenaga gila. masuk bilik air, terus segar ! pastu kua bilik air wat2 muke takde tenaga lagi. yang paling lawak, siap wat2 merayu kat mak . '' makkk.. nak bukeee.. tak larat sangat dah ni '' wat muke kesian lagi kan . choiiiiiiiiiiiiiiii.............. padahal awal2 aku dah telan air dulu dah . hekhekehek . .


tapi takpe, nanti kalo aku dah ada anak, aku akan make sure yang anak aku takan wat benda yang sama.
*and no worries, ibu dah tahu dah treat kau nak... hekhekhek ! :# berangan sat jadi mak . ;p

No comments:

Post a Comment