Friday, April 6, 2012

Menu for today

Assalamualaikum...

Hmm.. from the entry above, kalo dah mention sal menue tu harus2lah regarding makanan okay.
semenjak dah jadi student balik ni, duduk umah sewa, nak save duit,
haruslah kena rajinkan diri untuk masak sendiri kat umah okay.

previous sem, turn aku masak hari Isnin.
but, for this sem.. schedule tak mengizinkan untuk aku masak hari senin.
so, bertukarlah ke hari Jumaat.. begitu lah kesahnye.. haha...

untung masak hari jumaat ni..
sebabnye :
- Segala benda yang dibuat pada hari JUmaat, ganjaran pahala nye lebih sikit kan.
- hari jumaat lah turn most of my housemate balik kg. kalo tgl sorangg 2 tu, nk masak sendiri macam bazir plak kan. so, haruslah makan di luar.. so, tak payah masak ! yehhaa !
- kalo dak2 rumah aku tak balik kg pn, hari jumaat ktrang macam malam minggu.
time tu lah nk g tgk wayang la. g jonker walk la.. g karaoke la.. g shopping la..
so, alang2 dah keluar, makan kat luar skali la.. so, tak payah masak lagi ! wee........

unlucky for today, aku kena masak...
pening kpale pk kan nak masak ape.
sorang mmber aku ade beli 1 buku resipi ni..
macam best. banyak menu yang simple and sedap and
memey sesuai sgt lah untuk freshie yang macam aku and rakan2 sekalian gunakan..
quite expensive jugak lahh.. bagi aku la...rm40++... but it is worth okay.



so, biladah ade buku ni, masing masak menu best2.. memang sedap !
compare with sebelum ni.. menu dinner nye same jek.
ayam sambal, ayam kicap, sardin, kari. and bla bla bla..
tapi la ni, hmm.tak payah nak balagak la.
tengok sendiri list of recipe kat dalam buku ni.
semua ktorang akan try.. hihi..

tapi kan.. bila dah byk sgt recipe nk try, sampai tak tahu nk masak pe..
ingat harini nak masak sotong.
tpi peningnya nk sotong nak masak ape ?
either masam manis? sambal? goreng berempah ? tomyam? r else?
haih..pening2..
sampai kenkdang terpikir nk masak nasii goreng jek. Choy !
hahaha !

hmmm.. maybe petang kang baru ade idea kot ! huhu..
k la....

will update later.
malam ni ade training futsal ! yeah ! ;p

No comments:

Post a Comment