Wednesday, April 24, 2013

valuable experience!

Assalamualaikum!

luahan luahan luahan nak luah pelis!
and again aku rase sekarang aku dah terer excel! hahaha!
kalo dulu, yang aku selalu gune excel just wat table, gune formula sum, plus, tarik2 jek.
but now, pehhh..

aku dah geti gune pivot, sumif, countif, and segala macam short cut!
aish. bile aku dah masuk Epson ni, aku rase aku lah yang paling bangang sekali dalam menggunakan computer ni. sebabnye, staff2 lain memang dah gempak babeng punye lah dalam excel.
yelah. korang bayangkanlah takkan lah dalam satu sheet tu ade item yang ade 3k+- ko nak wat satu2 kan. 1 minggu bagi deadline pon tak siap2 aku rase. so, mestilah ade short cut die kan.. hehehee..

nasib lah bos aku tersangat lah baik memahami segala kelemahan aku ni..
aku wat salah die tak marah pon.
tapi aku tak tahu lah kenape otak aku ni mcm dah lama tak service, otak lambat gile nak masuk ape yang diajarkan.
so, untuk overcome kelemahan aku sedia ade ni, kenelah aku merajinkan diri untuk menulis ape yang di ajarkan....

sebut pasal tulis ni, tetibe teringat plak pasal report aku. adeh.. report terbengkalai dah. slide untuk wat presentation pon dah terbengkalai jugak.
besok dah kene on-job-training kat department lain plak dah.
waaaa.. dah start busy lah saye!!!!

k, besok nak keje, keje gile-gile sabtu nak g legolan lagik!
weeeeee!
gud bye!!

No comments:

Post a Comment