Sunday, May 22, 2011

Bila seorang dah tak berupaya..

Ya Allah.. sedih nya aku nak cerita pasal ni..
daripada bertiga, now jadi berdua dah..
actually kitowang still bertiga.. cuma ade certain hal menjadikan kami tinggal berdua..


masa kecil2 dulu, aku, salwa and ika slalu bertiga..
mana2 bertiga je...
kami sepupu yang rapat.. smpaikan family ktowg gelarkan ktowang ni mcm 3 dara pingitan..
hehe..
ktowang sama2 anak bongsu dlm family..
tu yang rapat tu..
cuma aku ni tua setahun je dri dowang..
but i'm still young okeh.. dorang je yang dah tua cket..
hehe..
between us, aku lah kot more matured prangai nye.. 
aku lagi tersopan santun cket dari dowang.. dah.. korang jgn jeles okeh !
( masuk bakul angkat sendirik plak ! ) hehehe..

dulu2.. kalo malam minggu ktowang akan tido sama2.. nak story morry.. sgala gossip kan kua on that nite.. haha..
tak uma aku, uma ika.. tak pon uma salwa.. take turn lah..
 nanti msing2 lah kua kan cite masing2..sonok lah.. hehe


urmm.. banyak lah kenangan manis daripada ktowng..
tak ter-type aku kalo nak diceritakan..


but now.. ika dah x sehat.. sangat lemah dia skang..
tp dia still bole join ktowg kalo2 nak g ngeteh kat lua..
cuma mane2 nak g kene ada orang bantu dia lah..
sebab dia x larat nak jalan sorang2.. mesti ada orang tlong..
slalunya salwa lah yang akan tolong dia..
sebab 1 tempat kerja kan.. aku kan study kat melaka.. 
balik pon jarang2..tu yang jarang dpt tolong3 tu..


tapi kalo cuti balik kg aku akan menjadi driver dorang okeh..
well.. aku kan pemandu berhemah ! hehe..
bukan pe, since aku dah ade, tu yang ika mek kesempatan nk buli aku tu jadi driver dia..
tape..aku xkesah..aku mmg suke bwk2 kete ni.. hehe..


till now,  penyakit dia tak tersembuh..
mcm2 tempat dah dia g utk ubatkan penyakit dia tu...
mostly sume tempat ckp dia terkena buatan orang...
kalo tengok dia skrang, sedeh tau...
tak terungkap lah nak diceritakan..
hmmmm...


naseb bek kerja dia tak perlukan byk tenaga bejalan sana sini..
and seb bek gak lah bos dia bole terima lagi pekerja mcm dia tu ha..
kalo nak biarkan dia dok uma pon sian plak tade kwn nanti..
tak tawu lah nak buat camane..


memandangkan aku ni dok kg..line tenet pon xbape nak kuat, 
aku x dapat lah nak share pic ktowg bertiga kat sini...


hmmm..hope ko cepat sembuh ika ! nanti kita boleh g mandi2 cm yang kita plan dulu2 tu..
kan..kan.. kan..
smoga cepat sembuh !! we love you !  :-*

 

No comments:

Post a Comment