Tuesday, May 17, 2011

Scary kan.... !

ok.. waktu sekarang menunjukkan jam 12.37am..
urmm.. bukan malam jumaat.. tapi malam selasa..
esok hari wesak.. so.. holiday !
tepuk tangan yeay.. !

tak payah nak tepuk sgt kot dila oi..
dah memang ko nga cuti pon..
ok. cuti sem dah pon bermula..
cuti yang agak panjang ..Yang mana aku akan sambung blk study tahun dpn.
yeahh ! baru bole tepuk tangan.. hehehe.

put aside all books, notes, lectures.. ohh..suhhhh...
but, all the real world of accounting, taxes, auditing will comes ..
PRACTICAL TRAINING.. !!
dah2... tanak fikir dulu all those things..

now, back to the entry.. scaryyyyyy beb ! 
nak cite ni.. tadi aku baru jer lepas chit chatting ngan cousin aku..
dah tade bende nak cerita, so tercerita lah bende yg scary3 ni..
bukan nye cite yang mcm scary movie yang ade unsur2 lawak tu..
tp i means seriously.. its a real story..memang scary..


tapi kan... bukan niat aku post rini nak cerita pe yang aku dok borakkan ngan cousin aku tu..
tapi senanye aku nak cerita yang aku dok sebok sangat cerita ritu tu ha..
aku dapat satu pengalaman besar skali yang aku xpenah lalui pon sebelom ni..
sumpah !


pengalaman aku ni slalu aku tgk kat tb jek..
tapi ni gua faced betoi3 beb !


ok2.. aku cite eh..
tapi location, related persons sume dirahsiakan ok..
just nak cite pengalaman je ni..


aritu.. tgah2 ngantok petang tu..
tetibe member aku call soh tolong dia selsaikan 1 bende ni..
so, aku pon dtg ngan kwan2 aku dengan keadaan yang amat tergesa and kerisauan sume lah..


park kereta then trus berlari2 anak ke lokasi.. ( mesti comel kan time tu aku lari.. hmm.. sempat ! )


sesampai jek kat lokasi... OMG !!!!!!!!
siyez gua takut giler ngan terkejut giler ! macam kat dalam tv lah !
aku nga tgk orang shoot wat drama ke??? 
sumpah time tu memang aku x mimpi..


nak tawu ape yang aku nampak??
'someone yang tengah duduk tepi tingkap pegang pisau dengan mood yang tak tentu arah cuba nak bunuh diri ! ' 


aku nampak2 je terus mengucap..
huh.. aku memang tak tawu nak wat hape dah..
nak bagi kata2 semangat kat orang memang bukan aku lah kan..
seb bek lah ade sorang kawan aku ni pandai berkata2 g pujuk orang tu..
tapi haram.. tak jalan pon..still xbole control orang tu..


kiteowang kat bawah ni pon takut jek kot2 budak ni betoi2 nak terjun ke ape..
gile trauma kot aku kalo tetibe budak ni terjun dpn2 mata aku..
seumur hidup aku tak bole lupa kot !


tapi pastu seb bek la ade heroes kat dalam umah tu g selamat kan budak tu ngan pecah kan pintu bilik budak tu rampas pisau tu..
ok.. selmat kat situ..
tapi cite x abesh lagi ok..
aku pon cepat2 lah nek ats gi umah budak tu tgk ape yg terjadi pastu..

ok..pastu drama len pulak jadi nye..

histeria's scene pulak..
gile.. aku memang dah meremang..
dalam takut2 tu aku ade gak menangis sebab sedeh..
sbb dak tu cerita plak cerita sedeh dia dalam keadaan yang uncontrolled emotion..
sedeh wei..
punce sgala hape berkaitan hari tu still dirahsiakan..
harap maaf :)


then pastu bile dah scene mengamuk2..aku dah cuak.. tak tawu nak wat ape..
hanye dok tepi pintu je tgk..
tapi mcm xsedap la plak kan dtg cume tgk2 jek tak kuakan tenaga nak tulun..
ok, aku pon memberanikan diri utk pegang tgan dak tu yang tengah mengamuk bagai .. gile. memang kuat gila semangat aku nak pegang budak tu...
aku ni penakot kot sebenanya.. tapi time tu.. memang x putus2 mulut aku bace sgala hape surah yang aku hafal and ayat2 zikir aku bace..

tengah2 pegang tu yang aku ni plak bole plak tetibe jadi berani sangat terpandang mata dak tu..
OMG... ! dia tengah jeling aku kot !!
memang aku cuak  gile kot time tu..

pastu indirectly aku cuit hero kat situ bg hint yang dak tu ngah jeling aku..

hero tu pon ckp..jangan tengok mata dak tu..
terus xtengok dah aku.. tapi kadang2 tetengok gak.. memang degillah kan..
huhu..


pastu dtg lah pakcik sorang ni ala2 mcm tok bomoh nak g selamatkan si mangsa ni..
dah kuakan sgala bwang puteh, lada hitam sume..
tapi..haram.. x jalan gak.. sgt strong lah bende tu kat dlm bdan budk tu.
sian aku tgk budak tu.. berpeluh2 terjerit2 ngan kaki tgn kene pgg..
last2.. baik gitu je.. till now, aku n the geng tertnya2 dah kua ke blom senanye bende tu dri badan budak tu..huhuhu


aku cut cket scene yang xbape nak besh..
now proceed kat scene yang cuak gila plus klakar eh..
ni dlm2 tgh2 takut tu..pas budak tu turun bawah nak balik ikot parent dia..
ok..mase ni kitwang ingat budak tu da stable da. sbb da bole ikot parent dia blk uma..
pas dak ni kua uma, ktowng yang tggal dlm uma ni bercerita lah pasal dak tu.
kenapa, bgaimana, dimana suma2 tu lah..
tengah2 syok cerita ni..tetibe dak tu ade dpn pintu nak msuk uma blk..
gile terkejot kot..
yang ktowng ni masing2 dlm ati ckp.." eh..da knp lah tetibe dak ni nek blk..ooo..maybe tertinggal barang kot.." 


muke budak tu mmg menakot kan lg lah kan..tp cara dia msuk tu cool je..
pndang bwh..then terus menghala masuk bilik..
dpn bilik dia tu ade dapur taw...
dia msuk je ktowg terus senyap..
smpai je dapur, trus bunyik bising macam orang mengamuk..
bayangkan bunyik sudu garpu pisau nak terbang.. haa... camtu lah..
yang kitowg kat dpn dah kelam kabut masing2 nak lari.. memang klakar gile time tu action masing2..
yang aku plak...mmg dah takot gile.. nak lari ni.. tapi aku bole plak tarik tangan si hero ni..tah sape2.. memang aku xprasan..
sengal gak aku ni time tu.. yang si hero ni nak g selamat kan balik si budak tu kat dapur..aku plak g tarik tangan dia.. sengal kan.. pastu tah bila tah aku lepaskan tgn aku, si hero tu g dapur tarik budak tu balik..
dah pastu budak tu mengamuk balik xbole control emosi nak cri pisau balik nak bunuh diri lah mcm tu maksodnye..


tapi mase tu hero2 sempat selamatkan dak tu..
parent dia pon nek atas balik amek dak tu g bwk blk lepas da dpt tenangkan blk budak tu..



pastu.. cut story lagi..

last2 parent dia belanja kitorang mkn ramai2..
tapi aku n geng aku just minum je sbb kenangkan housemate aku dah masak kat umah..so, mkn kat umah jelah..
end of the story.. :)


* cerita macam tergantung2 ! sorry .. sbb x larat nak type panjang2 kalo nak cerita details..




conclusion nye..banyak lah moral of the story aku dpt from the experience that i never felt before... 
most important thing is love yourself ! :)









No comments:

Post a Comment