Tuesday, January 15, 2013

ZzzZZzz..

Assalamualaikum!

tadi siang aku gi JPN ( Jabatan Pendaftaran Negara) gi amek kan MyKid anak cousin aku.
alang-alang opis aku kat atas tu jek kan. ape kesalahnye aku turun bawah jap pi amek kan.
seluruh warga pontian memang tahu yang JPN ni memang terkenal dengan tempat yang always sesak dengan manusia2. aku pon tak paham ah knape. kalo aku nak pegi opis pagi-pagi tu, mesti aku kena parking jaoh-jaoh. sebabnya parking kat situ asek penoh jek. naseb bek ah kat situ area free coupon. jimat duit kan.
pastu time tengahri pon orang still ramai jugak. belom pukul 2 lagi, dah ramai yang menunggu kat depan pintu tu. *sigh.

tapi kan. ade satu time tu kan. musim hujan tau. waktu lunch aku balik rumah je. then nak dekat kol 2 time nak masuk opis tu, hujan pulok. carik2 parking tade seyh. tak ke geram kan. so kena lah parking jaoh ciket..
dah lah time ujan, angin kuat plak tu. naseb baik kat handbag aku ade payung yang memang muat-muat untuk sorang jek.
so aku kua lah kereta dengan payong. boleh plak time tu aku pakai baju kurung kain terbelah. aish.. naseb bek kat dalam aku pakai lagging. so, angin tiup nampak lagging aku jelah. tak nampak kaki sangat.
tapi segan jugak ah kan orang2 kat depan tu nengok. pastu di tambah dengan angin kuat. boleh plak time tu payung aku tetibe jadik tak strong! nak terbang kot payong aku tu kebelakang. rosak. aish. time-time ni plak ah kan payong nak rosak. bayangkan lah cemana aku nak jalan dengan angin kuat tangan sebelah nak pegang handbag and payong, tangan lagik sebelah nak cover kain yang dah terangkat dek angin and lagik satu tangan nak betolkan payung yang dah kebelakang nak terbang. *eh, tak pasal-pasal aku ade 3 tangan kan. nak-nak plak baju aku warna biru plain. so , kena ujan nampak lah basahnye kan. ramai ler yang menonton drama 60's aku time tu. berjalan tengah hujan, pegang payung, angin kuat. huh. choi kan.
pastu naik-naik opis dengan baju nampak tompok-tompok hujan ade plak sorang client lelaki dah menunggu. adush.. sengih-sengih dah die nengok aku masuk opis basah-basah. aku bebel-bebel die gelak kan aje. ah, lantak mu lah.

tapi yang aku hairannye, tadi aku masuk JPN tu tade orang! pelik. then ajaib pon ade. bila aku masuk tu, tengok tade sorang pon yang tengah menunggu. ade lebih kurang 6 counter, 1 counter jek yang ade orang. then aku kua balik nengok kat pintu ade tampal pape notis ke kan btau operation close ke ape kan. eh, takde. then aku masuk jela balik gi kat kaunter satu.

Aku: err..Puan, harini kalo nak amek mykid boleh tak?
Puan tu : eh, boleh la. ...Kak Midah, ni ade orang nak amek mykid. (panggil kawan dia)

datang lah si KAk midah tu kat kaunter..

Kak midah : nak amek mykid sape dik?
Aku: anak buah...
kak midah : ooo.. ingat nak amek anak punyer..
aku : eh, tak lah. belum kawen la cik.. hehe..
kak midah : takpe dik. jodoh lambat-lambat takpe. bia lah orang nak ckp ape.
                   asalkan tak ganggu jodoh orang dah la.
aku : (terkejut plak aku tetibe dia ckap cmtu, then aku tuko topik ..) cik, pelik je hari kosong tade orang. ingat operation close, system breakdown ke kan..
kak midah : len kali kalo nak datang time-time camni la... jangan carik pasal nak datang time cuti sekolah. memang cari nahas lah nama nye...
aku : ooo.. patot la...kalo tak kan orang asek penuh je kn..

so tak sampai 10min lah aku kat situ.. naseb baik kan.. huhu

harini seluruh warga negeri 9 cuti. sebab hari agong dorang kot tak silap.
termasuk la si anan tu. tapi dia gi KL lak g melawat ketua dia kat hospital.
minggu lepas die standby, so sesangat busy mcm perdana menteri. sian tengok dia. so, aku paham la kan kalo dia tak text or call aku knp kan.. bagi ler chance die fokus kat keje dia. choi. kalo text pon dia just btau yang dia dah g kerja, balik kerja, nak tido, sakit perut ( tak pasal2 )..
tapi minggu ni dia tak stndby. tapi dia tak text aku pon tanya dah makan belum, sihat ke ape kan. ( ngengade aku kot). balik-balik kl dia cakap dah smpi umah, n nak tido kejap.
then aku reply:
aku : mok tak luangkan mase dengan owg pon ?
anan : tak baik mok ckp cmtu..
aku : dah, gi lah tido. owg pon nak tido dah jap g. ngantok mate. (awal g kot!)
pastu anan terus call.. membebel la. kecewa aku tak paham dia la apa la.
aku diam jek. haha!

pastu dia bangun tido, dia call lagik.
anan: blablablablabla...orang dah bangun nak wat time shift ni.
aku : ok.. eh, mok2.. dulu mase mok mula-mula tepon owg mok cakap suara owg sedap kan?
anan : aah. nape?
aku : yeke mok? sedap eh. (menggedik )
anan: nape, ade orang laki call ckp cmtu jugak ke?
aku: eh, takdela.. saje tnye. teringat je.
anan : jangan main gile mok..
aku : takk la mok.. bes sekrang mok? sedap g tak?
anan :bole laaaaa... k lah, orang nak smbung buat keje ni.
aku : ok, bye..

aku ni jenis yang cepat angin and cepat sejuk. and anan plak yang aku perasan, die cepat melenting and cepat sejuk jugak . so, 2x5 ajelah dengan aku... sebab tu ktorang kalo gado, kejap jek. petang gadoh, malam dah ok. malam gado, sok pagi nye bukak buku baru da, lupekan yang malam tadi punyer. senang no gitu kan. seyes, paling lama ktorang penah gado, sehari jek.. sebab tu slalu gado. haha! aku lah yang slalu carik pasal. kehkehkeh!

erk, panjang no entry aku.
k, bye!





No comments:

Post a Comment