Friday, March 8, 2013

2007/2008

Assalamualaikum....

sekarang kan aku dah 24 tahun kan.. so, macam-macam aku belajar tentang hidup selama 24 tahun ni..
setiap orang kalo diberi peluang untuk rewind balik mase, mesti ramai yang pilih untuk jadi macam budak-budak kecik semula. nak tu nak ni sume dapat. kan? tapi aku ... aku prefer nak rewind time 2007/2008.. kire dalam 5-6 tahun lepas la....

mase tu umur aku 18 tahun.... naak tawu sebab pe tak.. sebabnye, time ni lah aku mula belajar hidup berdikari.. time ni aku kat Matrik. kat Kolej MAra Kuala Nerang (KMKN), Kedah... very de jauh okay...
dari Pontian ke Kedah take almost 12hours kot. pestime aku dok jauh dari family. seyes minggu pertama aku kat sana aku tepon mak aku hari-hari. nanges-nanges. rindu lah time tu kann.. hihi!

time kat matrik lah aku belajar hidup sendirik. manage duit. basuh baju gune tangan. kemas bilik. rak baju. fuh. walaupon aku dok jauh, duit still jimat. aku gune duit tu pon untuk beli-beli topup, wet jajan, beli barang2 keperluan.. kalo bab makan best. free! hihihi! Saya anak MARA!! :)

aku bersyukur sangat-sangat dikurniakan kawan-kawan yang sangat baik, supportive! ibarat adik beradik la.. antaranya Epy, Ida, Syaza, Tira... Ktorang sume dari Johor. and dari sekolah teknik yang sama. cume tira je dari BP... mana-mana pergi ktorang mesti sama-sama. gi bekpes, riadah, prep, surau.. cume gi class je tak sama sebab kitorang tak sama class.... eii! rindunye kat dorang time nih!

aku rasa time kat matrik la aku belajar jadi manusia yang betul2 manusia. pergi surau tiap-tiap hari.. time maghrib la.. subuh tak penah g. hehe.. pastu ngaji tiap-tiap hari.. ha.... kat sana aku active siket. tak tahu macamane aku boleh lepas plak intebiu untuk jadik PGA ( PEmbantu guru asrama). pestime masuk asrama terus jadik pembantu asrama. haha. busy aku jdi PGA. tiap-tiap mgu ade meeting smpai ke tengah malam.
kire banyak commitment lah. tapi the fact is, lagi banyak commitment kite pegang, lagi focus kite dalam buat sesuatu kerja. nak-nak dalam study. Alhamdulillah, 2 sem aku kat sana dua-dua aku dapat dean's award.

Tugas routine PGA ni selalunye kena make sure sume orang tak berada dalam bangunan asrama time class, prep, n bilaa-bila time ade activiti kat surau. tapi yang macam harem siket aku ni, kekdang aku sendirik tak pegi riadah, and surau sebab tido kat bilik. haha! aku teringat plak 1 kejadian ni . time tu hari jumaat. kat kedah kan Jumaat cuti kan.. so, pas lunch, yg lelaki gi masjid semayang jumaat. yang Pompuan lak gi surau de tazkirah. selalunye, pas lunch yang gegirl terus gi surau. tapi aku time tu balik bilik jap. ingat nak baring-baring jap.. tup-tup tetido nyenyak.... so, aku tak pegi lah surau time tu.. yang roomate aku plak memang jenis yang jarang g surau. join aku jugak tido. tengah-tengah tido tersedar dpt msj dari kawan aku.. "oi, kantoi  tak pegi surau. haha! " aku yang mamai2 bukak msj bace terus tebeliak. aku reply "knp" kot time tu . then dia reply cakap Penolong PGA panggil nama ko kat surau, tapi ko tade. dah yang lain-lain bising cakap PGA sendirik tak pegi surau. haha! kantoi sey. tapi naseb bek si penolong PGA tu cover line aku cakap maybe aku g outing... haha! memang aku terus tak kua bilik 1 hari tu...

masa dah nak final sem 2 tu kan.. aku de problem siket dengan roomate aku.. tak bertego. nama dia pon Dila jugak.. citenye camni. die ade wat kes siket. tak sume yang tahu.. tapi kalo dah duduk 1 bilik dengan aku yang AJK asrama, kompem2 ah aku tawu cite kan.... so, bila dia dapat tahu yang aku tahu cite die, die sndiri yang jauhkan diri dari aku. tak tego sume.. pastu tido pon tido kat bilik lain... aku ni jenis yang bila orang dah tak tego aku, memang aku takdenyelah nak tego dulu kan... aku diam jelah . ego lebih kan.. ahaha! sampai dah last day kat sana pon aku still tak tego die tau. aku nak je salam dia kan. tapi die pon macam nk jaohkan diri je. takde kat bilik.. aku pon balik jelah dulu.... sampai sekrang aku tak tahu ape kabo die tau,....carik-carik kat fb pon tak jumpe..  rindu plak kat dia... huhuhu....

let pic do the talk!



yang ni Yani.. Best student and sifu aku time kat matrix.. dah lost contact dah.. tak tahu mne pegi die ni... 


kanan aku eton.. kiri plak dayah.. pon dah lost contact jugak.. huhu.. 





yang ni plak classmate aku.. time ni ktorang nk g outing.. hehe..


environment kedah mase aku dalam bas otw nak balik kolej... 


ni lah tira and ida.. :)


close kan ktorang... tirah dah kawen... hihi..


yang blakang tengah2 tu Zue... 


mase ni amek gambar depan dewan.. event pre graduation day... 


time ni aku dapat dean's award.. hehehe!


best friends... :)


:)


wah.. Qiah FC.. team futsal aku... hehe~


:)


:)


:)


:)


aku goal keeper. jgn gelak!! :)


mase ni ktorang gi umah mentor.. bukak pose same2.. ")




time riadah after training futsal.. :)



:)


:)


ni lah roomate aku.. rinduuu.. :( 



k, bye.. :(



No comments:

Post a Comment