Wednesday, March 6, 2013

Tolak rezeki.

Assalamualaikum...


semalam kan.. pagi-pagi sampai opis kol 8.30, aku mcm biaselah. warming up dengan ber-on9 jap. ehehe.
cek-cek email.. bukak fb. bukak portal-portal hiburan. agak-agak dah kol 8.50 baru aku start buat keje..
*pekerja yang baik memang cenggini. heheheheh!

tapi semalam. kol 8.45 camtu aku dapat call darik PPD.
En Nazim: hello, ni cik Norfadzilah ke?
Aku: ha.. ye saya..
En. Nazim: sy Nazim dari PPD. mcm ni eh. sekrang ni awak dah bekerja ke?
Aku: err..da. nape ye..
En. Nazim: mcm ni... awak berminat tak jadi cikgu kat SMK Sri KUkup..
Aku: Kukup? Subject pe eh En. Nazim?
En.Nazim: BM untuk SPM..form 5 lah..
AKu: Err.. bile ni kena start?
En.Nazim : Saya kalo boleh nak awak terus start besok..
Aku: besok..?? Err. boleh bagi saya pikir dulu... nanti saya kol balik..
En.Nazim : Emm.. boleh tak awak bagi jawpn sebelum kol 9.30? sebab pasni saya kene pergi mersing..
Aku: 9.30?? ok2.. nnt sya call balik ye..


kol pukul 8.45.. bagi aku masa sampai pukul 9.30.. peh peh.. sangat panjang itu ye.. aku paling benci berada dalam keadaan kena buat keputusan ni.. tapi on that time aku memang 80:20 .80 tanak pegi. haha!
main reason aku tolak sebab keje tu cume kejap jek. paling lama 3 bulan kan.. pastu tak tahu lagi bila die nak panggil lagi. korang bayangkanlah last aku ngajar akhir tahun last year. sekarang bulan 3 baru nak panggil. naseb lah Boss aku skrang ni nak amek aku keje tau. kalo tak. nganggur ah aku kat rumah. seyez, memang susah nak dapatkan kerja sekarang ni. penat tau g interview sana- sini. so, better aku stay aje.

second reason aku tanak pegi, sebab aku tengah kesiankan keadaan kat opis aku sekrang ni. agak kelam kabut sikitlah sebab sorang staff ni tengah cuti bersalin. banyak bende nak kena handle. kalo aku blah, tinggal sorang je Kak Za kat opis. dah lah tengah busy income tax sekarang ni... takpela.. aku stay jela dulu. tolong-tolong pape yang patot. sian jugak kat boss aku kan.. takpelah, aku tolak ni pon sebab nak tolong orang. mungkin Insyaallah Allah akan bagi aku peluang yang lebih baik kan...Amin!

dalam kol 9.15 aku call en nazim tu. cakap yang aku tolak. dia pon okay je. tak memaksa.. so, takdelah rezeki pelajar-pelajar kat sane nak merase aku ngajar BM erk! *bajet bagus. :P

Seriously, jadik cikgu gaji memang besar. 1 hari RM100. compared dengan gaji aku sekrang ni memang sangatlah jauh beza. tapi aku pikir-pikir.. jadi cikgu, aku tak dapat experience dalam bidang aku sendirik. bak kata nenek Anan , kire-kire. hehehe! memang aku tak berapa minat dalam bidang perguruan ni. cume tu lah . aku memang nak carik experience dalam accounting ni. seyes. kat lua tu sume tempat nak kan pekerja yang ada experience weh. freshie2 jarang lah dorang nak amek.  that's why aku tolak.

pastu kan..pelik lah. dulu aku keje kat Tg Bin. pastu sek Andek Mori. Ni Kukup plak. nampak bebeno jodoh aku memang kat sane. Umah Anan kat sane ekceli. hihihihi! oh, pls!


No comments:

Post a Comment