Monday, March 4, 2013

time goes by

Assalamualaikum...

haih.. finally.. dapat jugak aku update blog harini.
tawu tak pesal aku payah bebeno na update? sebab.. broadband ni lah.
geram jugak aku. bayangkan.. baru je connect, tak sampai 30 seconds dah disconnect balik.
20 kali dia disconnect, 20 kali jugak ah keje aku nak men-connect kan dia balik. wajib geram kan! aku pon tak tahu lah ape yang problem. either modem die or memang line celcom kat umah aku tengah dengki dgn aku.

eh. dah bulan 3 dah kan.. kejap jek kan..
belum ade rezki lagik untuk aku berhijrah. maybe Pontian memang tak nak aku tinggalkan dia kot. ecececeh!
takpe. carik experience dulu lah kan.. lagi pon aku macam kesian kat bos aku tu. permanent staff ade 3 jek. sorang dah dalam cuti besalin. so tinggallah 2 orang bersama 2 lagik trainees. agak kelam kabut jugak ah nak handle 3 bende. nak2 dah time peak ni. income tax kene buat. secretary lagik. naseb bek audit aku tu pending lagik. so dapat ah aku tolong uruskan pape yang patut kan kat opis tu..

bulan ni aku tak dating pon. Anan tak balik. siannye dia lately ni lah. kerja dari siang sampai ke malam. dapat gaji bebaloi jugak lah kan. tapi yang kesiannye ritu dia accident. naseb bek dia tak pape. disebabkan memang slah dia sebab langgar kereta orang, rm600 free-free jek bagi kat orang. kalo wat makan kenyang tu. pas settle uruskan kereta semua tu dia tepon aku.. nanges-nanges ngadu kat aku.. sweet tak ! hehehe! tapi...sob sob sob. aku pon sedih lah dengar cite die. die cite lah kalo duit rm600 tu dia wat balik kg belanja nenek beli barang dapur tak sampai rm100 pon. pastu belanja adik-adik makan beli baju ke tak abes rm600 tu.. masalah nye, dlm rm600 tu, dia takde cakap pon nak belanja aku! sentap aku! tapi aku ok je. tak terase pon ekceli.

benda yang wat aku shayang dia mcam gini lah. family first. dapat gaji lebih, dia bagi lebih kat nenek, mak abah dia.. lagi satu kalo dia tengah susah, dia takkan ngadu kat family dia. maybe dia tanak family dia risau kot. segala keluhan, diluahkan kat aku.. aku jela yang tahu susah senang dia kat sane.. tak tahu lah kalo dia ade ngadu jugak kat orang len kan...

dulu dia penah cite kat aku pasal family dia. memang antara dia n adik beradik dia yang lain, memang dia lah yang 'lain'. bergenang lah air mata aku bile dengar dia cite pasal dia dulu. but now dia dah proved kat family dia yang dia mampu jadi macam abang-abang dia jugak. rezeki Allah nak bagi dari macam-macam cara kan.. ape yang buat aku makin shayang kat dia bila dia respect ape kehendak aku. tanak tu tanak ni. takleh tu takleh ni. sampai sekarang. Alhamdulillah...:)

k lah. puji melambung sangat ni pasal dia. takpe, aku yakin yang dia tak tahu pon pasal ni. *sebab dia tak tahu pon aku ade blog . ehehe!

k lah.... sama-sama kita doakan keadaan di Lahad Datu terkawal dan diberikan benteng pertahanan yang kuat untuk pejuang-pjuang negara kite.. okay.. amin,,,, :)


No comments:

Post a Comment