Wednesday, June 1, 2011

First Time !

Salam kawan2 !

seperti yang korang tak tahu..hari ni first day aku ber-intern !
sebelum nak kerja tu, malam tu dah excited dah nak tido awal2 takut bangun lambat esok..
iron baju awal2 .. berangan2 lagi apa yang aku akan wat masa 1st day aku kat office tu kan..
memang semangat gila lah..

malam tu light off dah awal dah..tapi tak boleh tido pon ! dengan puteh nye lagi kacau aku nak tido..ish2...
so, pagi tadi aku bangun awal lah gak.. 6.30 dah bangun.. hehe..
bla bla bla pas breakfast, siap2 kol 7.30 dah siap dah..padahal office bukak kol 8.30..
huhu..tape.. awal2 memang macamtu..

pastu kan. sesampai office ni punye lah nervous gila.. nak nervous apa pon tak tahu lah..
orang kat office tu pon wat tak tahu je..except kawan aku sorang tu lah..
aku and shasha pon.dah terpandang-pandang dah apa nak buat ni..
budak baru tak kan nak wat perangai ngan senior2 kat situ kot.
so, g la introduce diri sendiri kat akak2 kat situ..

haa... masa nak g salam pon macam hape dah..takot gilakan..
aku ngan shasha dah bertolak2 dah sape nak g salam tu..
' ko lah dulu.. ko lah dulu.. ok2.. kita osom ! ' hahaha..
macam2 lah.. kelakar betol lah ! 

hari ni aku n shasha kene buli.. tak wat pon kerja based on what we have learned before..
just filing2 je.. susun2 file yang lama2 , simpan balik, key -in, huhhhhh..
penat akak tawu tak ! 

bila tanya2 kawan2 aku yang len2 best je dorang dapat kerja ..
wat audit, tax, account, company secretary suma tu..
tu lah yang aku nak.. hurmmm...
maybe later kot baru advisor aku nak ajar.. ok2.. kami tunggu !
 ( dengan penuh harapan ok.. )

k la.. nak tido awal ni.. nanti aku post lagik lah eh.. :)
good night korang ! 

1 comment:

  1. same cm teman dlu ms 1st time kje ni...huhuhu..

    ReplyDelete