Thursday, December 13, 2012

1+1 = 2

assalamualaikum !!

hai korang! 
seperti yang korang sedia maklom kan. aku kan ex-student accountancy kan..
so kehidupan aku dikelilingi dengan nombor. eceh! (nipu bebenoh..!)

kalau korang penah blaja account kan, mesti pulun-pulun wat account sampai balance kan!
bukan belaja je la, kerja pon iye jugak! (eh, memang la kan! ) 
sepanjang 7 tahun aku hdup dengan subjek account ni kan, jenjarang lah kalo aku exam, kuiz, or latihan yang aku wat tu dapat BALANCE FIGURE. hahaha! it's a FACT okay! cume time form 5 jek aku mcm terer2 siket wt latihan asek balance. naik matrik, U, jangan harap la.... aku paling cepat give up kalo wat account ni. nyaketkan hati. ala, kalo time wat latihan tu dapat balance tak semestinye ko dapat full mark okay!
working tu senanya kene betol. kat situ baru dapat markah...

pastu kan, time form 5, aku memang cinta sangat lah dengan subjek account ni. tapi dah nek U, pehhh... terpakse, terela mak nak! what i can do kan.. takkan nak half way kan.. tp alhamdullillah la aku tak pernah failed paper account. sume cukup-cukup makan. kalo test tu memang failed aje. haha! tapi tu standard la bagi golongan-golongan yang macam aku. (main-main dalam class ) haha! last aku merase dapat A dalam account time matrik. lepas-lepas tu, boleh wat kenduri okay kalo aku dapat A...
susah erk?? hurrmmm.. boley laaa...
tpi ape yang aku pasti, asal ko paham konsep, okayla. bole la tu buat. insyaAllah..

ha....actually aku nak cite ni, pasal keje la. bape hari dah aku ngadap cash flow. tak siap-siap. tak balance jek.
tapi, hasil kerjasama aku dengan senior aku, finally, fuhh.. lega. haha!
tengah wat audit 2007 punye. dah siap 2007, tengok2 balik yang 2006 punye salah. kerja aku ni nyambung jek keje orang. so, tepakse lah tolong betulkan orang tu pnye dulu. takpe2, dapat experience kan,,, heee...

eh, ngantok lah! will update again! 

love love love!

No comments:

Post a Comment