Tuesday, December 4, 2012

aku yang bersalah. :(

magribkan tadi kan..
aku syok sangat tengok tv cite 'cinta itu milikku' tu..
henpon kat bilik. pastu dengar de call...
anan call rupenye.
tak sempat angkat.
tengok2 balik henpon ade miscall n msg dari dia..
pastu die call balik.
suara lain sngat.
then aku tnya la...

aku : mok, nape ni. nape suara mcm tu? ( kerisauan.. )
anan : orang dah putus dengan dia.. ( dengan suara yang teresak-esak menangis.. )

mohon anda-anda jangan terbeliak mata. mohon jangan salah anggap. mohon teruskan membaca..

still in the phone conversation,
sepanjang perbualan, aku hanya mendengar dia menangis.
dengar cerita dia satu persatu. sedih tau.
ye. memang aku tahu dia ade girlfriend.
jahat kan aku.
supposedly aku happy. tapi in fact. aku sedih sangat.
semua salah aku. kalau bukan sebab aku. mesti dorang dah happy sekarang ni.

bulan ni genap setahun ktorang berkawan. tapi dia dah 4 tahun couple. jahatkan aku? :(
mula-mula aku kenal dia, dia tak cakap pon dia ada gf.
aku pon masa tu anggap dia kawan dia.
tp dia anggap aku macam gf dia.
aku tahu dia ada gf pon sebab kantoi dia salah anta msg.
pastu aku dah cakap dengan dia yang aku tanak kacau hbgan orang.
tapi dia rayu-rayu kat aku cakap yang dia dengan gf dia memang tak leh g jaoh.
then dia cakap kalo aku terima dia, bukan salah aku. tapi slah dia sebab dia sendiri yang datang cari aku.

masa tu aku cuma anggap dia kawan je. tak lebih dari tu. fine, we're still befriend.
masa tu dia yang sibuk layan aku mcm gf dia.
as a human, lama-lama perasaan sayang kat dia tu mula wujud.
and without any declaration, we are couple.
for us, it is co-incident.
until now.
sepanjang setahun perkenalan ktorang, aku yang banyak makan hati.
kira aku macam bini no 2 dia la..
tapi dia tak penah layan aku mcam bini no 2 dia.
sebab bagi dia, aku yang utama.
banyak kali aku nasihatkan dia, jangan seksa gf dia.
kalo tanak lagi, lepaskan.
tapi dia jenis lelaki yang tak pernah cakap nak putus.
dia akan biarkan si perempuan itu sendiri cakap nak putus.
dah banyak kali kitorang gado pasal ni.
tapi,  tak kesudah.
yang aku ni pon just redha je. kalo dah ditetapkan dia tu jodoh aku, aku terima.
kalo bukan, aku redha je.
banyak tanda-tanda yang menunjukkan dia betul-betul nak serious dengan aku. and aku nampak tu semua. so that's why aku still lagik dengan dia.

TAPI kannn..
lepas aku dengar cerita-cerita sedih dia tadi.
aku terdiam.
perempuan tu baik sangat.
dia cerita la yang perempuan tu banyak tolong dia. start dari dia keje wiring, blaja, practical and now dah keje tetap.
pastu dia ckap sepanjang 4 tahun dorang couple, 1 hari tak penah miss msg and call dari perempuan tu.
cuma dia je tak penah balas n jawab call dia. ( nampak dia ade tipu aku. dia cakap pmpuan tu da lama x msg dia. tapi aku tak jadi nak marah sebab dia tengah nanges )
maybe dah terlalu lama perempuan tu tunggu dia. dia dah tak tahan. sebab tu dia mintak putus.
jahatnye aku ni la.....
pestime aku dengar lelaki menangis. ni nanges yang teresak-esak punye tau.
betape sayangnye dia kat pempuan tu.
slalu anan cakap yang dia dah takde pape prasaan sayang kt pmpuan tu lagi. dia cuma syg n cinta kat aku je.
but now, bila benda dah takde, baru nak tahu hargai pempuan tu..

banyak kali jugak dia terkantoi dengan aku tau.
aku ni gf yang sgt la .............. xtwu nak ckap ape.
aku akn cek ym dia,, fb dia diam-diam.
so, if tade pape aku senyap la.
but, bile aku de jumpe something, aku akan bunyik.
aku jenis yang takkan serang terus.
aku akan suruh dia explain dulu apa yang aku nampak tu.
then dia da explain, baru lah aku men merajuk-rajuk.
tapi kan. yang peliknya. aku tak marah or jeles sangat bila nmpak bende yang dicurigai tu pun tau.
perasaan nye biasa jek. tapi saje jek kunun merajuk lebih.
tak tahu nape. sama ada dah lali? dah tak sayang? dah tak jeles? or dah tak kesah..
aku pon tak sure. yang pasti aku sayangkan dia. sangat-sangat, ketat-ketat! eceh!
nmpak sngat aku ade ciri-ciri nak dapat payung emas kan. wohoho!

dpd cite aku, nampak yang anan pn memang besalah.
tapi aku tanak hukum dia.
aku rasa macam nak bagi dia semula je kat pempuan tu balik..
tak penah seh aku rampas bf orang.
kalo aku jadi perempuan tu pon aku takkan bleh tahan lama nk tunggu dia.
tapi sapelah aku kan nak hukum dia.
haih... tah la..
dalam hal ni, aku yang salahkan..
kalo aku tak layan dia, tak terima dia, mesti dia takkan ada problem dengan gf dia.

memang ini yang aku nak dari dia dulu.
plih satu. buat keputusan sendiri.
aku nak dia jadi milik aku sorang. tanak share.
tapi bila aku da dpt, aku tak happy langsung. sumpah!
aku bersalah sangat..
jahatnye akuuuuu !!!

what should i do ???

tapi tadi aku kol dia..
amek berat lah kan...tanya dia ok ke tak kan...
waa..suara da ok da..

aku: mok.... tengah watpe?
anan: baru je smp umah syg...
aku: oo... mok okay?
anan: dah okay da.. hehe ( happy jek. okayla tu kan...)

maybe tadi tu dia sedih2 sebab dia pikirkan yang dia banyak wat slah kat pempuan tu kot..
(dalam hati aku kan, eleh. kejap jek sedihnya... *mencebik! )
so dalam mood dia dahh okay, aku tanak lah sentuh g sal cite sedih dia tu kan.. just cite hal kite-kite aje. ehehe!
tapi dia ni memang la. hati mudah ter-touch! eceh.
kalau gado-gado dengan dia, mesti suara die sebak tau time call nk pujuk tu.
penah sekali tu time bukak puase same-same.
malam tu ktorang gado jap.
siangnye jumpe, dia pujuk-pujuk2 g sampai aku nampak air mata dia bergenang da.
yang aku ni pon 2x5 jugak. tak bleh nengok owg sdih. mesti nak join jugak.
pastu ktorang ni kan jumpe jarang-jarangkan.
kalo last jumpe dia nak balik bahau tu kan, mesti dia mintak maap kat aku tau.
ala..mintak maap sebab tak dpt spend time lama-lama.
time tu mesti air mata dia pon bergenang jugak...
cute jugak budak ni kan. eheh~



No comments:

Post a Comment