Sunday, December 2, 2012

Manners

assalamualaikum sume!

harini kan.. aishh.. harini kan....
aishh.. bukan arini jek. semalam pon iye..

tadelah.. aku pelik la. budak2 zaman skrang dah tade manners eh?
tapi aku pecaye, bukan sume budak2 zaman skrg yang tak tahu sal manners.
certain la.. eh, marah kang budak2 yang baru nak up-up ni kan.. tak semua okay. :)

yes. memang certain. and yang certain ni pulak dari kalangan yanggg....
ermm yang kurang ckit knowledge about ethics.
and basically they come from uneducated areas.
eh, tapi budak2 yang tak educated pon tahu respect orang tua tau.
itu yang membanggakan aku.

okeh. siang tadi aku dengan mak aku gi la belanja kat Permas , Kukup.
tadela belanje mane pon.. just teman mak aku gi beli tikar getah je.
so, di kala cuti sekolah ni ade lah bdak2 yang wat part time keje kt situ kan..
so on that time aku di-served oleh sorang budak pompuan ni..
nak dipendekkan cite aku sangat tak suke die served mak aku.
very de very rude jugak ah. mak aku baiiii....
orang tua2 biasalh kan kalo nak beli brang, mstilah choosy cket. nak tengok tu tengok yang ni dulu.
then boleh budak tu cakap, ' mak cik nak beli ke tak. kalo tak beli saya tak payah angkat, berat ni'..
ppeh peh peh... how sweet your words lady...
memang aku geram.
pastu aku cakap dgn bos die, ' aunty, i tanak dia yang served i. i nak yang budak kemboja tu serve'
hahah! oi. budak kemboja tu pon ade manners lah! malu dengan bangse sendirik seh.
mentang2 ko nampk aku kecik kan. ingat aku dak sekolah lagik ke hape. eceh!

yang second time tadi ni.
aku on fb.. tetiba ex-student aku ni msg la aku kan...
first ayat,,, ' hi syg!'
amboiii.. kemain budak2 skrg ni...
then chat pnye chat....
" ckgu, kite kapel nak tak?? ckgu MANTAP la.. saye suke! ''
pffftttt ! what the fish !!!
umur baru 12tahun kot! kat sekolah pengawas lagik!

then pastu aku ngengade lah pi mengadu kat Anan..

aku : mok, nak tawu tak... blablablablablabla... :( *kununnn
anan : bape umo die
aku : 12thn baru...
anan : peh... mcm kurang ajar..blablablabla..*bebel.

pastukan. yang semalam ni..
haih.. pon mngadap dengan sales girl jugak.
tapi yang ni aku sebagai perempuan, aku malu nak cite.
seyesly malu nak cite.
its about a short censored conversation between an old man and a girl..
so annoying der ! errr...

sedih kdang-kadang nengok kan budak2 ni..
aish.. takdelah.. aku pon tade lah someone yang baik sangat kan..
tapi ni basic kot.. stakat respecting others, sume orang tawu kan..
tah laaaa... sedih mak nak!

k la, nnt aku update g..
eh, korang tak penah tawu aku penah jadik cikgu kannnn..
hikhik!



No comments:

Post a Comment